Intake

Intake2018-09-26T09:31:27+00:00

Heeft u voor het eerst een afspraak bij SymforaMeander? Op deze pagina vindt u praktische informatie waarmee u zich kunt voorbereiden op uw bezoek. Heeft u nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

intake

Waar vindt u SymforaMeander?

SymforaMeander is gehuisvest in een eigen vleugel in Meander Medisch Centrum, Maatweg 3, 3813 TZ Amersfoort. Als u het ziekenhuis binnenkomt, volgt u de bewegwijzering naar de Foyer. Onze balie vindt u bij Foyer nr. 6.

Waar kunt u parkeren?

Betaald parkeren is mogelijk in de ruime parkeergarage onder Meander Medisch Centrum. Vanuit de garage komt u met de roltrap, trap of lift in de Laan van het ziekenhuis. Volg vandaar de bewegwijzering naar Foyer 6. In de Laan staan betaalautomaten.

Bent u nog niet eerder bij SymforaMeander geweest?

Dan moet u zich eerst laten inschrijven bij de centrale balie van het Meander Medisch Centrum halverwege De Laan in het ziekenhuis. Hier wordt uw burgerservicenummer, zorgverzekeringgegevens en uw legitimatiebewijs geregistreerd. Deze registratie vindt daarna nog een keer plaats bij de balie van de polikliniek van SymforaMeander. Deze balie vindt u rechts aan het einde van De Laan, Foyer nr. 6.

Komt u voor het eerst?

Wij vragen u bij de eerste afspraak 15 minuten voor het afgesproken tijdstip te komen. U hebt tijd nodig voor het zoeken van een parkeerplaats en om uw inschrijvingen in orde te maken. 

Wat neemt u mee bij uw eerste afspraak?

> Identiteitsbewijs: Neem een geldig rijbewijs, paspoort, identiteitskaart of Nederlands Vreemdelingendocument mee.

> Zorgverzekeringsbewijs: Neem een actueel zorgpasje of een zorgverzekeringbewijs mee. Een zorgverzekeringbewijs is een bewijs van inschrijving bij uw zorgverzekeraar.

> Actueel medicatieoverzicht: Als u medicijnen gebruikt, is het voor ons van belang om een overzicht hiervan te hebben. Een overzicht van de voorgeschreven medicatie kunt u bij uw huisarts of apotheek opvragen.

> Ingevulde vragenlijst: Bij de uitnodiging voor het eerste gesprek hebben we een vragenlijst meegestuurd. Wij vragen u deze in te vullen en af te geven aan degene met wie u het eerste gesprek heeft.

Waarom zijn deze documenten van belang?

Het is beslist noodzakelijk dat u bij het eerste intakegesprek het verzekeringsnummer of het polisnummer van de ziektekostenverzekering kunt opgeven.

De kosten van de behandeling worden betaald door uw zorgverzekeraar. Iedereen in Nederland betaalt het eigen risico dat hij per jaar aan zorgkosten maakt aan de zorgverzekeraar terug. Dit is het verplichte eigen risico van de basisverzekering (huisartsenzorg is hiervan uitgesloten).  

Waarom vragen wij naar uw identiteits – en zorgverzekeringsbewijs?

Wij zijn verplicht uw identiteit – en zorgverzekeringsbewijzen en uw burgerservicenummer te registreren. Het doel hiervan is het voorkomen van fraude met identiteiten en het voorkomen van fouten bij uitwisselen van uw (medische) gegevens. Het zorgt ervoor dat uw facturen gedeclareerd kunnen worden bij uw zorgverzekeraar en niet naar uw woonadres worden gestuurd.

ROM voor kwaliteit

Wij vragen u voor uw eerste gesprek een korte vragenlijst (ROM= Routine Outcome Monitoring) in te vullen. U krijgt bij uw uitnodiging een link meegestuurd waarmee u kunt inloggen. Deze ROM-vragenlijst kunt u eenvoudig op uw computer invullen. Mocht dit niet lukken dan kunt u dit alsnog bij ons doen. Onze medewerker kan u hier desgewenst bij helpen. De vragenlijst heeft tot doel de kwaliteit van de geboden zorg te verbeteren > voor meer informatie over de ROM.

Hoe snel kunt u terecht voor een afspraak?

Voor informatie over de gemiddelde wachttijden bij SymforaMeander: > informatie
Vanzelfsprekend gelden voor spoedeisende psychiatrie geen wachttijden.

Heeft u nog vragen?

Met vragen over uw behandeling kunt u terecht bij uw behandelaar.
De behandeling die u bij ons krijgt, is specialistische GGZ zorg. Dit betekent dat uw behandeling, na aftrek van uw eigen risico, voor 100% door uw verzekeraar wordt vergoed als wij een contract hebben afgesloten met uw verzekeraar. Wij hebben met alle verzekeraars een contract afgesloten. > voor meer informatie. Voor overige vragen over de kosten van uw behandeling, kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.